Dynamic Glitter Text Generator at TextSpace.net

Monday 4 June 2012

"...PERJALANANKU YANG TERAKHIR..."




Ya Allah,

Seandainya ini adalah hari ku yg terakhir, ku mohon pdaMu…

Ambil lah aku dalam keadaan yg telah Engkau redha,

Ambil lah aku setelah Engkau telah mengampuni segala dosa2 yg tlah aku lakukan,

Secara aku sengaja atau pun tidak,

Dosa kecil dan besar yg tlah aku lakukan..


Ya Allah,

Campaklah aku ke dalam nerakaMu,

Kerana sesungguhnya aku tlah byk berdusta padaMu,

Terlalu lalai dalam ajaranMu,

Mengkhianati CintaMu,

Dosaku yg bertaburan ibarat pasir di padang pasir,

Ibarat lautan yg terbentang luas,

Tidak terhitung segala dosa yg telah aku lakukan,



Tetapi,

Ya Allah,

Aku amat mensyukuri sekira nya Engkau memasukkan aku ke dalam Jannatul Mu Ya Allah,

Ya Allah, Ya Rahman, Ya rahim,

Sesungguhnya,

Telah ku lihat sendiri,

Telah aku saksikan,

Betapa agungnya cintaMu,

Cinta yg tak pernah berhenti setiap kali aku berdusta padaMu,

Kerap kali aku lalai terhadap tanggungjawapku,

Sujud ku yg tidak khusyuk,

Dan perjalananku yg terlalu rapuh,

Semua itu tidak pernah menjadi penghalang bagiMu utk mencintaiku Ya Allah,



Ya Allah,

Andai ini adalah hari terakhirku,

Pimpin lah aku menuju ke SyurgaMu,

Kerana aku ingin kekal untuk bersamaMu,

Tidak aku sanggup utk ke nerakaMu,

Juga aku malu utk ke SyurgaMu,

Aku berserah padaMu Ya Allah……



Ya Allah..

Tiada janji yg tidak pernah Engkau mungkiri,

Al-Quran telah menyatakan itu, Dan itu adalah panduan,

Untuk aku terus menadah tangan padaMu,

Kerana….

Tidak satu pun makhluk yg Engkau ciptakan,

Mampu memberikan janji yg kekal seperti mana Engkau Ya Allah..

Tiada yg mampu memberikan Cinta yg kekal,

Kecuali Engkau yg telah menciptakan kami…



Ya Allah,

Tubuhku ini hanyalah satu pinjaman daripda Mu,

Terima kasih kerana telah melengkapkan aku,

Nafas yg aku hembus setiap hari,

Jantung yg berdegup setiap saat,

Kaki yg melangkah ke mana2pun,

Tangan yg memberi suap kepada anak2ku,

Mata untukku melihat,

Semua ini adalah milikMu,

Di mana..

Bila tiba hari Engkau memanggilku,

Semua ini akan kembali jua kepadaMU,

Daripada Engkau kami datang….

Kepada Engkau juga kami kembali…

Ya Allah…

Terima Kasih…

Terima Kasih di atas CintaMu yg kekal...




"...SELAMAT TINGGAL CINTA..."




No comments:

Post a Comment