Dynamic Glitter Text Generator at TextSpace.net

Saturday 14 April 2012

rindu pada abah...


Dengan Nama Allah yang Maha Penyayang lagi Maha Pengasih..


Alhamdulillah, mata ini masih mampu melihat, jantung ini masih mampu berdegup, alhamdulillah hati ini juga masih mampu merasa rasa kasih yang diberikan oleh orang sekelilingnya. Alhamdulillah. Terima kasih Allah di atas nikmat ini..


Ayah,
Nukilan hatimu terlukis di wajah,
Engkau tidak seperti dahulu,
Bijak sembunyikan hati yang luka dan rindu,
Lukamu mengalirkan darah kasih dan sayang,
Sukamu mengundang sakit dalam senyuman,
Tuamu menjunjung berjuta kepedihan...


Ayah,
Lopak dan genang di tirai matamu,
Selepas gerimis menyimbah kalbumu,
Bagai ribut yang menghentam hatiku,
Umpama beliung merobek jiwaku...



abah, adq merindukanmu... :'( 


Ayah,
Aku tahu, masamu kian suntuk,
Begitu jua masa-masa yang ada padaku,
Itulah janji Tuhan pada makhluk,
Janji yang pasti tiba tanpa kira waktu...


Ayah,
Usahlah berduka lagi
Lukamu yang lama tak termampu aku rawati
Hingga gempita berkumandang di langit nanti
Tiada dayaku membalas budi...



(berbangga sebab menjadi
anak perempuan abah...)



Ayah,
Kutitip warkah ini dengan linangan dari mataku
Jantungku bagai dipulas
Perasaanku bagai diramas
Dosa-dosaku bak belati menikam diri...


Ayah,
Bimbinganmu tak mungkin ku lupa
Selagi hayat dan jiwa ini tidak gila
Aku junjung cinta dan budimu
Aku kendong kasih sayangmu
Aku dayung perahu doamu
Aku dakap bekal ilmumu
Aku cium berkat lelahmu
Aku minum air tanganmu...


(abah yang selalu ada
untuk mendengar rintihanku...)


AMPUNKANLAH AKU
MAAFKANLAH ANAKMU INI
HALALKANLAH TITIK PELUH DAN AIR MATAMU


Jika ditakdirkan Ayah pergi dulu
Aku doakan Ayah bersedia
Aku doakan Ayah bahagia
Aku doakan Ayah menantiku di pintu syurga...


Jika aku yang pergi dulu
Ayah doakanlah aku
Ayah talkinkanlah aku 
Ayah taburkanlah pasir dipusaraku...

Kerana rindu ini pasti ada
Baik di sini atau di sana
Rindu yang paling ulung dalam sejarah seorang manusia
Adalah rindu seorang anak pada ayahnya...



merindukan semangat abah dan
senyuman mak...

No comments:

Post a Comment